miercuri, 8 iunie 2011

Tura prin Teleorman,ziua 2

Dupa un mic dejun copios,luat destul de tarziu si lungit pana la limita rabdarii,am cazut de acord in principiu sa nu mai tinem drumul pana in Turnu Magurele,sa mergem la aAlexandria si vedem acolo daca mai avem timp sa continuam sau luam trenul de acolo spre Bucuresti.
Din Orbeasca am pedalat spre Babaita-Merisani-Magura-Vitanesti.In Vitanesti aveam primul obiectiv de vizitat,si anume domeniul Noica,format din conac,capela si gradina.Pe drum insa,mai exact in Merisani,am gasit o biserica veche din lemn,biserica care a fost construita cu lemn adus cu carul cu boi din judetul Arges.Biserica poarta hramul Sfantului Nicolae si a fost ridicata in anul 1807.Nu am gasit multe informatii despre ea,si acolo nu am avut pe cine intreba......mai jos cateva poze









Din Merisani ne-am oprit la Vitanesti,la domeniul Noica,unde am gasit poarta inchisa si nici o persoana pe acolo.Trebuie sa mentionez ca domeniul se afla in incinta unei locatii apartinand companiei Interagro.Pana la urma dupa multe cercetari si hotarari eu impreuna cu Alexandru am sarit gardul si am intrat inauntru(stiu,ca poate am incalcat legea,sa nu faceti asa ceva,insa eram acolo si nu vroiam sa ratam un asa obiectiv pretios).Curtea era pustie,cateva cladiri mai nou construite,insa lasate in paragina,cateva gunoaie,alei si peluze neingrijite,iarba si maracini la greu,insa printre acestea am gasit conacul in care s-a nascut filosoful Constantin Noica,si capela.
Cateva informatii oficiale....Conacul, foişorul şi capela, construită după modelul capelei regale Stella Maris de la Balcic, se află în curtea unei societăţi agricole, punct de lucru al firmei Interagro, dar sunt în patrimoniul naţional. Anasamblul a fost construit la începutul secolului XX, de omul politic Victor Antonescu, originar din Vităneşti, fost ministru de finanţe al României în perioada interbelică. Proprietarii conacului, Victor Antonescu şi soţia lui Eliza au primit de la regina Maria planurile capelei regale Stella Maris de la Balcic, în 1936 şi au demarat construcţia capelei de la Vităneşti, copie fidelă a celebrului lăcaş de cult al reginei.
Cei doi soţi au fost înmormântaţi în capelă şi au lăsat lăcaşul moştenire Academiei Române. Capela a fost devastată în timpul celui de-al doilea război mondial şi de-alungul timpului s-a degradat din ce în ce mai mult. Cel mai bătrân locuitor al comunei Vităneşti, Simion Gârlea, de 92 de ani povesteşte că lăcaşul a fost devastat şi în perioada de după război, de oameni rău intenţionaţi din sat. „ E o legendă care circulă pe la noi şi spune că un om din Vităneşti a intrat în capelă şi a profanat mormântul Antoneştilor.
Mai jos cateva poze....
poarta  principala de acces,ferecata cu lanturi

conacul..



capela





interiorul propietatii interagro



















gradina



Din Vitanesti am mers in Alexandria,unde am facut un popas acasa la Alexandru.De aici ne-am hotarat sa pedalam spre Rosiorii de Vede si sa luam trenul inapoi spre Bucuresti.
A doua zi a fost mai saraca in obiective insa traseul parcurs a recompensat lipsa acestora,a fost si o zi in care s-a simtit oboseala mai mult.
Au fost 2 zile frumoase,cu vreme excelenta,cu voie buna si cu amintiri frumoase.
In vara cu siguranta o sa continuam tura din Alexandria pana la Turnu Magurele.





catedrala din alexandria




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu