sâmbătă, 13 noiembrie 2010

micul trianon,floresti,prahova-05.09.2010

 ....prima iesire din bucuresti cu bicicleta...un dhs adventure de 4oo ron....multi vor stramba din nas...insa are aceleasi roti ca si celelalte biciclete mai scumpe...in fine..

micul trianon a fost primul obiectiv de pe lista cu lucrurile si locurile care ar trebuii sa le vedem inainte sa dam fuga la all inclusive....



 despre drum.....
 ...am plecat dis de dimineata la 6.45 din bucuresti,drumul taberei si am tinut drept pe DN1,iar la intersectia ploiesti cu brasov,(nu am intrat in ploiesti)am facut stanga si am tinut drept pana la floresti(urmezi indicatoarele cu brasov si oradea).
ca sa ajungi la floresti,din drumul principal spre brasov se face stanga si se urca un pod care trece peste calea ferata,cobori podul si esti deja in floresti,imediat o sa vezi pe stanga politia,faci prima la dreapta(in stanga pe trotuar e un chiosc de ziare)si apoi pe a treia straduta(ulita)la stanga(sunt 2 case cu garduri verzi,inainte :) ),straduta asta te scoate direct la castel,cand iesi de pe ea faci stanga de-a lungul gardului(al castelului)si apoi dreapta si iar dreapta pe o alta straduta(ulita)care merge la poarta castelului.sau mai intrebi oamenii de pe acolo,e foarte usor de ajuns la el.eu am ajuns la 13.00,si am avut mai multe opriri de cate 10-15 min.ideal e sa pleci mai de dimineata,pe la 5,ca sa nu te prinda noaptea pe drum inapoi(asta daca te intorci tot pe bicla).eu la intoarcere am venit cu un prieten cu masina,care venea de la sinaia,pentru ca nu vroiam sa ma prinda seara pe DN1,fiind prima iesire mai lunga in afara bucurestiului si drumul  destul de obositor,numai asfalt,cateva poduri de urcat,nu am vrut sa risc...mai ales ca nu am incredere in ceilalti participanti la trafic.exista si o alta varianta,mai scurta decat DN-ul,pe mogosoaia -buftea,dar eu nu am vrut sa merg prin sate si pe uliti.
ce mi s-a parut aiurea pe DN,pe langa soferii idioti care treceau milimetric pe langa tine si politistii din raza orasului baicoi,care habar nu aveau de acest castel,desi se afla la cativa km de ei,...este faptul ca nu sunt indicatoare cu localitatile prin care treci,sau pe langa care treci decat la 1 km distanta de localitatea respectiva sau cand deja ai ajuns,de la bifurcatia cu ploiesti,erau numai indicatoare cu brasov si oradea.


 despre palat....este replica mai mica a palatului de la versailles,a apartinut familiei grigore cantacuzino.a fost terminat in anul 1914,daca mai tin bine minte ce am citit despre el.din pacate acum,a ajuns o ruina,adapost pentru caine si oameni ai strazii....desi cand am fost nu am vazut pe nimeni pe acolo,cu exceptia unor capre care erau legate in curtea palatului,la pascut.
chiar si in starea deplorabila,cu acoperisul prabusit, in care se afla ,inca se mai pot vedea subsolurile din caramida rosie,locul unde a fost o fantana arteziana,turnul de apa ,care arata chiar foarte bine la exterior si bineinteles castelul propriu zis.
 deasemeni inca se pot vedea foarte bine,parti din arhitectura castelului.interiorul este napadit de buruieni inalte ca de altfel si curtea exterioara.nu stiu daca peretii s-au daramat singuri sau au fost furati efectiv de catre oameni,dar daca te aventurezi in interior,trebuie sa fii cu bagare de seama pentru ca exista riscul sa te trezesti cu o caramida desprinsa din zid,in cap.
cu toate astea este un loc frumos,care desi este pe jumatate daramat are un farmec al lui...ar fi fost bine daca primaria orasului floresti,ar fi montat un panou cu cateva informatii despre acest loc...insa se pare ca nu au bani...asa spunea intr-un comunicat un nene de la primarie.
din ce am aflat restaurarea completa a castelului si a domeniului costa 20 milioane de euro.o suma mica,spun eu,tinand cont cati bani au inghitit autostrazile alea invizibile din romania si cati bani ofera UE pentru asemenea proiecte....insa in romania totul este complicat. :(


la castel se poate ajunge foarte repede si de la gara din floresti,unde opresc toate trenurile din si inspre brasov.cred ca distanta este de 1-1,5 km maxim.

Din nepăsare, o cladire cu valoare istorică şi arhitectonică este pe cale să sucombe. Păcat, fiindcă, pe lăngă apartenenţa la patrimoniul cultural naţional, ea puteau să devină şi obiectiv turistic, deci să aducă şi bani. Se va preface in  praf, la fel cum s-a intămplat cu multe "fragmente de istorie" in ultimii ani.

5 comentarii:

  1. super blog, bravo! sa va mai plimbati si sa mai postati! :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Frumos blog! Cum rezista Dhs-u, ai avut vreo problema cu bicicleta?

    RăspundețiȘtergere
  3. @petre,multumesc,din pacate nu am timp sa scriu si sa aranjez blogul,insa ma straduiesc.nu mai am dhs-ul,acum am ceva care ma ajuta mai mult la traseele pe care le am planuite.sincer,in 5 luni si 1000 km facuti cu dhs-ul,am schimbat o pereche de saboti,un cauciuc si mici reglaje,in rest nimic,am fost foarte multumit de bicicleta si chiar am convins un prieten sa isi cumpere acelasi model,chiar saptamana trecuta.o bicicleta care in conditii normale de uzura te tine destul de mult.

    RăspundețiȘtergere
  4. Mersi ca ai raspuns, o sa imi iau si eu un adventure. Sper ca in viitor sa ne vedem pe un traseu, dar pana atunci spor la pedalat!

    RăspundețiȘtergere
  5. Intr-adevar, ce ai vazut tu acolo nu a fost deteriorat de natura, ci de tiganii care locuiesc in zona si care au furat sistematic tot ce au putut fura si au vandut pe nimic!
    Daca ar fi fost macar pazit acest palat, ar fi aratat altfel...

    RăspundețiȘtergere